1 מכל 4 ממצביעי כחל"ב ומרצ סבורים: נתניהו לא יזכה למשפט הוגן

    ישראל רובין No Comments on 1 מכל 4 ממצביעי כחל"ב ומרצ סבורים: נתניהו לא יזכה למשפט הוגן

    סקר המכון הישראלי לדמוקרטיה: 41% מהציבור הערבי תומכים בהתקרבות בין נתניהו ליו"ר רע"מ; 30% ממצביעי הליכוד חושבים שנתניהו אינו אמין, 43% מבוחרי כחול לבן סבורים כך לגבי גנץ

    The start of the trial against Israeli prime minister Benjamin Netanyahu at the District Court in Jerusalem. PM Netanyahu is on trial on criminal allegations of bribery, fraud and breach of trust. May 24, 2020. Photo by Amit Shabi/POOL ***POOL PICTURE, EDITORIAL USE ONLY/NO SALES, PLEASE CREDIT THE PHOTOGRAPHER AS WRITTEN - AMIT SHABI/POOL*** *** Local Caption *** ביבי הצהרה בית משפט מחוזי משפט נתניהו צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע הדרמה הפוליטית, מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז וגוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה שהתפרסם אתמול (שני), עולה בין היתר כי הציבור חצוי בשאלה האם ראש הממשלה נתניהו יקבל משפט הוגן, 44% סבורים כי יזכה למשפט הוגן ואילו 43% חושבים אחרת.

    מידת התמיכה בהתקרבות בין ראש הממשלה ליו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס:

    43% מהציבור היהודי מתנגדים לשיתוף הפעולה בכנסת לאחרונה בין ראש הממשלה נתניהו לח"כ מנסור עבאס יו"ר רע"מ, בעוד 29% תומכים בכך. לעומת זאת, 41% מהציבור הערבי תומכים בשיתוף פעולה זה, בשעה ש-34% מתנגדים לו.

    מפילוח לפי הצבעה בבחירות האחרונות עולה כי שיעור התמיכה הגבוה ביותר היה בקרב ממצביעי יהדות התורה (51%), והנמוך ביותר בקרב מצביעי ש"ס (6%) בלבד, כאשר 37% מבוחרי ימינה תמכו בכך וכן 29% ממצביעי הליכוד.

    תומכים בשיתוף הפעולה בין נתניהו ליו"ר רע"מ מנסור עבאס (%, כלל המדגם, לפי הצבעה בבחירות לכנסת מרץ 2020)

    62% מהישראלים ציינו כי הם אינם מאמינים לראש הממשלה נתניהו, ושיעור דומה (59%) ציינו כי אינם מאמינים לראש הממשלה החליפי ושר הביטחון גנץ.

    גם בקרב אלו שהצביעו למפלגות בראשות נתניהו וגנץ, נרשמים אחוזים גבוהים של מצביעים שתופסים אותם כלא אמינים – כך, 30% ממצביעי הליכוד אומרים כי נתניהו לא אמין בעיניהם, ו-43% ממצביעי כחול לבן טוענים זאת כלפי גנץ.

    המנהיג אמין במידה נמוכה מאוד או די נמוכה (%, כלל המדגם, לפי הצבעה בבחירות לכנסת)

    שאלה נוספת עליה ענו הנשאלים בסקר, היא האם ראש הממשלה נתניהו יזכה למשפט הוגן

    מהסקר עולה כי הציבור הישראלי חצוי בשאלה, 44% ענו שהם חושבים או בטוחים שכן לעומת 43% שהשיבו כי הם חושבים או בטוחים שלא.

    רק בקרב מצביעי כחול לבן (73%) והעבודה-גשר-מרצ (71%), רוב סבור כי נתניהו יזכה למשפט הוגן. עם זאת, אי האמון בסיכויים למשפט הוגן רווח לא רק בימין אלא גם בקרב מצביעי מפלגות כמו הרשימה המשותפת, שבעבר נתנו בה אמון רב.

    על רקע אירועי התקופה האחרונה, האם לדעתך ראש הממשלה נתניהו יקבל משפט הוגן? (%, חושבים או בטוחים שכן, לפי הצבעה בבחירות האחרונות לכנסת מרץ 2020)

    דוהרים לבחירות

    רוב גדול בציבור הישראלי (83%) מעריך כי ייערכו בחירות בחצי השנה הקרובה, אולם, הציבור מפוצל בתמיכה בכך: 48% מהישראלים תומכים בפירוק הממשלה הנוכחית והליכה לבחירות נוספות, לעומת 39% המתנגדים למהלך.

    יחסי ארה"ב-ישראל בעידן ביידן

    47% מהציבור הישראלי סבורים כי ממשל ביידן לא ייחס חשיבות רבה לביטחון ישראל, ורוב גדול של 74% צופים כי בהשוואה לממשל טראמפ, הממשל החדש יהיה פחות ידידותי לישראל.

    הסקר נערך על- ידי מרכז גוטמן לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 30/11-2/12/2020, רואיינו 607 איש ואשה בשפה העברית ו-150 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.7%± ברמת ביטחון של 95%.



    0 תגובות